Vattenskidor

Båten sjösattes redan på långfredagen och har legat i Ivösjön sedan dess. Jag har fiskat några gånger men som vanligt inte fått en stjärt. Inte ens idag, när jag gjorde varsitt toppknutet bambuspö åt barnen och agnade med mask. Som tur är har barnen upptäckt att det finns andra skojiga saker att göra med båten än att fiska. Så strax före midsommar åkte jag till 'Clas i Sjön' och köpte vattenskidor. Det krävdes några fiaskon innan någon lyckades stå på dem, men nu klarar åtminstone den största flickan att resa sig utan problem. Redan vid åtta knop står hon upp direkt, medan båten kräver ca 15 knop innan den planar ordentligt. När vi försökte dra igång hustrun idag, så belastades motorn betydligt hårdare :) 'Jag är fan inte 17 längre', var hennes ursäkt.


Skönt att åtminstone någon i familjen tar sig upp, då var det inte bortkastade pengar att köpa så dyra leksaker. Och jag blir förstås en stolt pappa när jag ser vilken duktig flicka jag har. Fast hon simmar redan 4-5 km per vecka under vinterhalvåret, så vattenskidor är ju ingen match för henne.

Om tio dagar styr vi kosan till Gran Canaria, där vi ska bo på ett hotell 100 m från Blue Marlin-båtarna i Puerto Rico. Det finns ju en liten mikroskopisk chans att jag själv kommer ut med en sån båt och får dra upp en sån drömfisk, men det är inget jag räknar med. Nån slags fiske ska det förstås bli, både från land och från båt, allt annat vore skandal. Men budgeten är begränsad. Mer om denna resa i ett senare inlägg.



I min fantasi får jag råd att fånga en sån här fisk på Gran Canaria om 14 dagar. Har man tur finns en tom plats på en öppen gruppbåt för 60-100 € per dag och då finns en liten chans att just jag får fajta en Marlin, men då ska allt stämma. En duktig kapten hittar kanske 5-10 fiskar per månad.

Kommentarer
Postat av: Therése

hejsan, kom hit av en slump via Zara Kronvalls blogg och såg tösen på vattenskidor. Trevligt. Ännu trevligare att hon åker i "vår" dräkt :)

Det är jag och min sambo som importerar och distribuerar Jetpilot i Sverige. Var har Ni köpt den?

Mvh

Therése

www.pws.se

2011-07-06 @ 22:41:11
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Olle

Köpte den på Harald Nyborg. Jescuba heter den, inte Jetpilot.

2011-07-07 @ 20:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0