Första gösen!

Av någon märklig anledning har jag aldrig fått en svensk gös, bara den amerikanska varianten walleye. Förrän idag. Den senaste veckan har jag varit på sjön en stund varje dag och nötit med vertikalspöet, i hopp om att det äntligen ska lossna. Och idag gick det vägen, på en djupkant söder om Ivö.


Min första gös. Tyvärr höll den inte måttet, så jag släppte tillbaks den i sjön. Hade varit god på grillen ikväll annars. Det får bli fläskkarré i stället.


Jag har fixat ett ismetspö med kapslad haspel som lillgrabben kan fiska med, riggat med samma jigg som mitt spö. Tyvärr är han inte så intresserad ännu. Men det kommer. Idag tyckte han det var spännande när pappa fick en elaking med stora huggtänder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0