Lubbklubbardags


Lubbklubban är nedpackad

Nu är det bara timmar kvar tills jag sätter mig på tåget som ska ta mig till Kastrup. Därifrån flyger vi över Oslo till Alta och sen blir det buss hela eftermiddagen tills vi kommer fram till Havöysund, några mil sydväst om Nordkapp. Vi ska bo på en nyöppnad fiskecamp som heter Myrfjord. I morgon så här dags sitter vi förhoppningsvis i båten på väg ut på en kvällstur. Huvudsyftet med resan är att fiska hälleflundra, men där finns god chans på mycket annat skoj. Havskatt, kungsfisk, sej, torsk, kolja, gigantiska rödspättor och självfallet lubb. Klubban är nedpackad.

Det var tre år sen jag var i Nordnorge senast. De senaste två åren har jag åkt längre söderut i Norge så att jag skulle kunna ta med min egen båt. Men nu är det dags för midnattssolen igen. Efter att veckans barnkalas och släktmiddag avverkats har jag gått rastlös i två dagar, otålig att komma iväg. Om tekniken tillåter så kommer vi att blogga därifrån och lämna regelbundna fångstrapporter. Annars kommer nästa inlägg och utförlig rapport när vi kommit hem i slutet av nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0