Strandhugg


En av många fantastiska sommarkvällar. Men tyvärr kräver familjen för mycket uppmärksamhet. För det mesta kommer jag inte ut på fiske förrän minuterna innan solen är på väg ner, och då är det bara landfiske som gäller. Men jag vet att det finns kilos-abborrar även här, för det fick min pappa en gång när jag var liten. För över 30 år sedan. Snart dags för nästa! Nöta, nöta, nöta - trägen vinner.


Bröllopsdag och grillkväll med familjen. Strandhugg i Lagunen, en av Ivösjöns mest populära badvikar. Pga en häftig åskskur precis innan så fick vi viken för oss själva. Annars brukar här ligga ett halvdussin båtar vid bra väder om helgerna på sommaren. Badtemperatur 26 grader, precis som hemma på tomten numera. Varmaste vattentemperaturen jag kan minnas i Ivösjön i hela mitt liv. Särskilt så här tidigt på säsongen.


Årets första mört (C&R). Förhoppningsvis även årets sista, om jag inte får för mig att meta gädda förstås. Hade egentligen som mål att dra upp en av de stora braxarna som varje sommar gäckar oss i vår egen badvik på tomten. Den här veckan har jag mäskat varje dag. Ibland ligger mäsken kvar i timtal, ibland blir den uppäten på nolltid. Ibland är de skygga som hindar, ibland simmar de bara några meter från ens fötter när man badar. Man kan inte lita på kaxiga braxar. Men när jag fångat en av dem, så kommer ett dedikerat blogginlägg. Inte OM, utan NÄR...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0